Sunday, February 20, 2011

Senyum Senyum Senyum :) 
Senyum itu sedekah... menenangkan hati yang memandang,.. 


Bila tengok orang yang suka senyum kita pun turut gembira. Senyuman tu menenangkan hati dan salah satu cara terbaik untuk berkongsi kegembiraan kita dengan orang lain. Jadi senyumlah......... saya nak ceritakan satu kisah,... berlaku minggu lepas. Kisah ni mungkin bagi orang lain biasa-biasa tapi bermakna buat saya,.. rasa terharu ...

Ceritanya bermula begini,.. masa tu saya n kawan nak pergi k.trg... beli barang sikit....kitorang bergelak ketawa, berbual dan gembiranya..... masa atas jambatan ke K.Trg, zo0000000000m sebuah motor meluncur teramat laju... saya yang agak terkejut ini naik geram lar,... bahaya sangat.. mula lar rasa nak beleter... hehehehe .. TAPI!!!!!!! bila kawan saya tanya Izah nampak tak???? saya pun pandang depan.. subahanallah .... dalam raga motor to0 ada seorang budak laki mungkin umurnya dalam lingkungan 5 atau 6 tahun. Pakai helmet... tapi,.. dia pengsan.... kami tak tau kenapa....mungkin demam panas kut... Ya Allah,.. pengorbanan seorang abang untuk adiknya..... masa tu kami hanya mampu berdoa agar mereka selamat....... kalau kes camni bagi saya tak per... kecemasan ... yang tak berapa saya faham mereka-mereka yang suka merempit.... taubat lar,.... ingat orang yang tersayang .... :) citer nie masa saya otw nak g k.trg .... 

Seterusnya masa balik pulak,.... setelah penat membeli keperluan yang kami cari-cari... keep smile :) 
Kelihatan sebuah basikal terbalik, kesian nyer...... yang buat saya tergamam ada sebuah motor berhenti untuk menolong.... punyerlar rock ... nampak cam orang ganas jew ... TAPI !! sebenarnya baik hati.. moral of the story... jangan menilai seseorang itu berdasarkan rupa luaran .... :) 


No comments:

Post a Comment